Friday, February 01, 2008

MONTSERRAT CLÀSSIC, jo també vull ser Dalton

Demà farà una setmana 2 bous em van treure a pasturar pel jardí de Kalamontse...els tios em van liar a fer un parell de vies que recomana sant Antoni al seu evangeli...a les 9:40 sortiem del cotxe...caminem muntanya amunt (jo treient el putu fetge)...veiem això...
portem 20 minuts justos i ja hem passat per la bauma dels plecs del llibre...i al cap de 10 mes estem passant les cordes per que el roger escali el primer llarg de la Estrella Polar al Montgros... Dificil no ho és massa la via... però més val no caure-hi... com a vegades diu el master "little horse": "eh una via per nar amb lo grau assumit..."sobretot el primer llarg (un burí i un pont de roca llardós en 50 metres)... El segon llarg concentra les dificultats sortint de la reunió, mentre l'aniol assegura en roger jo m'ho miro i faig la foto...
després hi ha algun passet de baumeta i narinant... quan hi arribo em giro hi veig l'aniol recuperant el llarg...
Després fem alguns flanquejos, sortim d'una bauma amb un A0 força curiosillo(burí, xiclet, burí, estirada a tope i pitonissa de clauer...) i anem tirant amunt per les rampes fins el cim on mentre els jefes recullen les cordes jo faig aquesta fotika...
Baixem en direcció la Salamandra i ens posem a la Integral Freekópata...L'aniol s'encarrega de tot, jo carrego la motxa en algun llarg i em limito a txupar corda... caram que n'és de dura la placa montserratina... feia temps que no la tocava... Els graus de la via són seccions curtes... passos a bloc de 6b i 6bsup en general ben equipats una plaqueta fina de 6b sup i la resta en general són planxes de 6a força mantingudes i obligades on els spits allunyen un pel...Aquest és el primer llarg... a ke mola el lloc?

I aquest sóc lloc amb una de les meves millors amigues... encara que aquell dia li faig fer força el salt i només va sortir per la foto i un pas just després...i es que amb la raska que fotia i les ganes que tenia de potar (putus platans que em vas donar roger) no tenia gens de ganes d'apretar... (i que caram ja sabia que a la via hi hauré de tornar un altre dia a fotre li el rot-punk) i és que de tant en tant jo tamé vull ser un Dalton i passejar-me per les roques com diu l'evangeli...

VISCA MONTSERRAT CLÀSSIC!!!!

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hahahah!

maluta...a fer metres a gelidaaaaa!!!!

4:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

M'alegro veure que hi ha més gent que es dedica a fer les altres vies de Montserrat, lluny de la saturació i les mogudes.
Què us va semblar l'Estrella Polar? El 1r llarg és expo, però jo vaig trobar més puta el segon. Perquè és difícil i amb alguna excursió difícil de protegir.
La Integral Frekópata és molt obligada?
Apa, salut!

6:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

hola albert, l'estrella polar la va fer tota de 1er en Roger i recordo que a la 2a tirada deia que li costava veure les xapes. Entre lo separades que estaven i la mica de rovell,... vaja, que es camuflaven bé les putes! Però en general la via sta molt bé, lògica, bon cantu (sobretot el tram final del 2on)i ambient tranquil.
La freekopata si escales bé en placa montserratina una mica vertical(6a max. obligat)niràs de sobres, perquè els trams de 6b i
6b+ no són gens obligats. En general tota la via és excel·lent, 100% recomanada!!! molt bona!!! fins hi tot els contraforts de dalt, que has de fer alguna excursioneta a peu per enllaçar-los són molt guapos.

Un altre encadenament de vies d'aquesta zona i que és molt xulu de fer és pujar per la AGP dels plecs, acabar d'arribar al cim del plec sup. per l'aresta, llavors fas l'aresta dels plecs, pujes al montgròs i per acabar d'arrodonir la jornada es pot fer la via "A recer del mestral" de la cara est de la plana dels llamps (Potser l'agulla amb la millor panoràmica de tot Montserrat). Totes aquestes vies surten a la web de kpujo.

Salut i a disfrutar del Montserrat profund.

10:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merci Aniol, m'apunto la freekópata. No sabia si el 6b+ era molt obligat, i si fos així a l'igual no surt... Molaria encadenar-la amb una via del Montgrós com vau fer vosaltres. L'estrella polar ja l'he fet. Heu fet la Nostromo o la Ying yang, valen la pena?? Potser també es pot encadenar amb la Interlaken...

Aquest encadenament que dius és molt bo, i surten molts metros i unes quantes hores... A la roca plana dels llamps m'havia mirat la Silenci i tinc molta curiositat per la Trinitat (no sé de ningúq ue l'hagi fet). En fi, que hi ha molta feina per allà dalt.

Per a mi la millor (fins el moment) la Sagitario al plec superior

3:35 AM  
Blogger Ramon Maeso said...

bones,

el santi, un comany dels dalton, em va parlar molt bé de la satán, al montgros, cec de 6b, 6b+, 6a i 6a+ o algo aixó, bona roca i burins en bon estat, xapes grogues a la dreta d l'interrlaken.

a disfrutar

salut i tapia

1:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sí, molt bona la Satán, la vaig fer amb en Santi... Bastant contínua i vertical

3:24 AM  
Blogger Dalton's said...

Vies guapes!! Així m'agrada, fent referències al nostre blog! merci tio

2:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

bon comencament

4:23 PM  

Post a Comment

<< Home